Alla små steg på vägen får väl räknas som framsteg eller hur! Så länge man inte går bakåt. Jag har vid sidan av de gemensamma hemuppgifterna för min grupp, satt upp små mål för mig själv för att bli mera SOME-erfaren. Idag har jag t.ex. tittat noggrannare på andra bloggar, läst in mig lite om Blogger, lekt med layouten på min egen blogg, bytt profilbild (och blivit lite mindre anonym) mm. Jag har modigt klickat hit och dit, förhoppningsfull om att allt går att ändra ifall jag inte är nöjd. Alla dessa små steg tänkte jag blogga om under kategorin "Framsteg". Mitt nästa mål är att bekanta mig mer med de andra kursdeltagarnas bloggar, våga mig på att kommentera och registrera mig som medlem på andras bloggar.
Det kommer att vara så kul att använda etikett-knappen om tre månader och se tydligt allt du har lärt! Som rubrik har du "Små steg", men tänk bara,hut många du redan har tagit!
SvaraRaderaNär jag själv började mitt blogbliv, gjorde jag just vad du gör nu: gick runt o läste andras blogg (blev medveten om still, språket är inte likadant än när man skriver rapport eller artikel), tittade på bilder, funderade på layout element och undrade hur dom hade gjort det... Nästa steget var att jag började umgås med andra i deras kommentarlådor. Jag tog mina steg mycket långsammare än du: det tog mig nästan ett helt år innan ja satt igång med ett eget blogg!
Jag tycker, att du har en bra strategi! Du har redan lyckats redigera, hur det ser ut här, du har satt bild till blogg. En bra start. Om du tror, att du behöver hjälp med t.ex. hur man inbäddar video eller något annat som du har framför dig i stigen, fråga bara, jag försöker att hjälpa. (Jag har också gjort några instruktioner med Screenr-video, som du hittar från http://www.screenr.com/user/HAAGAHELIA_AOKK. Dom är på finska eller engelska, men bilden är universal!)
- Irmeli