fredag 26 oktober 2012

Andra kursdagen

Den andra kursdagen började bra tycker jag. Det var intressant att höra vad de andra kursdeltagarna satt sig in i och några av verktygen som presenterades lät speciellt intressanta och användbara. Efter lunch fick vi sen snabbt pröva på att spela in ljud till bilder vi valt. Det här passet blev rätt hektiskt men förde ändå en positiv känsla med sig för mig. Vi fick arbeta snabbt tillsammans i gruppen och utan att fundera för mycket prestera något helt nytt. Trots en övervägande bra och lärorik dag gav den ändå ett lätt virrigt och hektiskt intryck där en hel del ledningar blev okopplade för mig. Det borde finnas tid för gemensam reflektion och kanske det är just det nästa kursdag borde inledas med? Det skulle vara jätteintressant att höra om någon av deltagarna redan konkret hunnit prova något av verktygen med sina studerande eller om någon börjar ha en aning om vad den skulle vilja använda.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    mitt fel var det förstås: det är ju hur enkelt som helst att i sina tankar tänka, att i slutet av dagen har vi en allmän reflektions diskussion på 45 minuter, som inleds av din presentation. Men sen var presentationerna på morgonen så väl planerade och bra, att bara kunde inte säga, att nu är det dags för nästa...

    Redan innan jag läste ditt inlägg hade jag bestämt, att nästa gång börjar vi med diskussion: då hinner vi det! Kontaktdagen är sååå snart! Jag tänker att vi bara skall ha två block då. På förmiddagen reflektion, och på eftermiddag Google-dokument workshop.

    Jag återkommer till ditt förra inlägg förhoppningsvis redan i morgon.

    - Irmeli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter jättebra! Och jo, nästa träff kommer snabbt på. Det är bäst att inte göra för stora planer inför denna mellanperiod.Som tur delade vi upp uppgifterna i vår grupp så nu kan man göra en sak riktigt bra och det andra om tid och rätt humör finns.

      Radera