Om man ändå hade lite mera tid för detta! Det finns ju så mycket roligt man kunde bekanta sig med och prova på själv. Det största behållet av kursen så här långt för mig, är nog att märka att jag ÄR intresserad, att jag KAN en del och att jag VILL lära mig mera. Men det kräver att jag tar mig tid och att jag övar, om och om igen. Helt färdig blir man säkert aldrig- och bra så. Då finns det alltid något nytt att lära sig. Några små ideér börjar så småningom dyka upp också då det gäller att utnyttja det jag lärt mig i mitt jobb. Kanske hittar jag ett sätt att hålla ihop grupper som jobbar mycket på distans, eller så ett sätt att sprida information inom skolan eller utåt. Ännu har det bara gått en månad sedan första träffen så jag tar ingen stress. Det stora klivet är gjort, nu följer massor av små steg. Trevlig söndag!
![]() |
| Provence 2009 |

jag ÄR intresserad, att jag KAN en del och att jag VILL lära mig mera
SvaraRaderaTack för dina reflektioner, som jag tolkar så, att du har tyckt om detta sätt att lära SoMe. Det är sån här feedback, som "makes me tick", får mig känna, att vad jag gör har värde åt någon! Tack för det!
- Irmeli
Jo visst Irmeli verkar detta sätt funka! Jag var lite skeptisk till först, tyckte att det blev mycket ansvar från början på deltagaren. Och tyckte att tröskeln var lite väl hög för mig. Men nu inser jag ju att detta funkar bra, att man planerare själv och går framåt i egen takt. För alla har så olika mål med kursen och olika förkunskaper.
Radera