Nå, nu är jag då registrerad på Google+. Känns väl sådär, kanske främst för att jag inte förstår vad det omfattar. Nu registrerade jag mig ju endast för att kunna vara med på en Hangout med Irmeli och min grupp på kursen. Men eftersom jag inte är med i Facebook och inte heller planerar att bli det så känns det märkligt att nu bara registrear mig på Google+. Försökte läsa in mig, men som vanligt är mängden information så oerhört stor. Jag skulle vilja veta sånt som att: vem ser vad jag skriver i Google+?, måste man svara på en "vänförfrågan" för att den andra ska se mig? Och det viktigaste av allt: hur avregistrerar jag mig om jag inte vill vara med längre=). Skall se om jag hittar svaren på detta genom att googla. Kanske meningen med Google+ också klarnar då vi kommer vidare i kursen.
Hej,
SvaraRaderaJag skall försöka skriva ett inlägg på Google+, bara jag får några andra grejer gjort. En snabb bit här: du kan alltid bestämma själv, vem kan se dina inlägg. Om du väljer "offentligt" ser hela universum, vad du har skrivit, annars är inlägget synligt bara för den circeln du själv väljer. Du plockar dina kontakter till circlar, t.ex. Jag har plockat er till två av mina circlar: Arcada some och varje team har sin egen circel. På det sättet kan jag skicka inlägget till hela gruppen, eller enbart åt nån liten grupp. Så, du behöver inte vara orolig, att alla ser vad du skriver, om du inte gör offentliga inlägg! En varning: Blogger är integrerad till Google+, kolla att du inte av misstag publicerar dina blogg inlägg till Google+.
Jag skall berätta i blogginlägget, hur man kan sluta sin Google+ konto
- Irmeli
Tack för din varning, men hur vet jag att mina inlägg inte publiceras på Google+?
SvaraRaderaJag måste säja, att jag vet inte! Nämligen, mina inlägg har aldrig kommit till Google+, men jag har märkt, att några på kursen publicerar sina inlägg också i Google+ och från det har jag dragit slutsattsen, att det måste finnas nån "knapp" där man väljer, att inlägg synns också på Google+. jag skall titta in på saken, när jag är hemma vid datorn (nu sitter jag på buss och skriver på iPad).
SvaraRadera- Irmeli